Kjøpsvilkår

Vilkår

Essensiell Informasjon

  • Grunnleggende detaljer du trenger å være klar over:
  • En angrefrist på 14 dager er garantert ved lov.
  • Innlogging er mulig via telefon, nettbrett og PC, men vi setter en grense for antall enheter som kan brukes samtidig.
  • Din tilgang kan ikke deles med andre.
  • Størsteparten av dataen vi lagrer om deg vil bli slettet 60 dager etter at din tilgang opphører. Unntak gjøres for data som må oppbevares i henhold til regnskapsloven

Fullstendige Betingelser

1. Kontraktens Innhold

Denne kontrakten inkluderer de nevnte betingelsene, detaljer gitt i bestillingsprosessen, og eventuelle spesifikke avtalevilkår. Hvis det oppstår konflikt mellom disse, vil de spesifikt avtalte vilkårene ha forrang, så lenge de ikke er i strid med ufravikelig lovgivning.

Aksept av disse betingelsene er nødvendig for å gjennomføre et kjøp.

2. Kontraktspartene

Selgeren er Medic Ellefsen. Kontaktepost er post@kompetansebasen.no, organisasjonsnummer 915 516 823. Selger refereres heretter som selger/selgeren.

Kjøperen er forbrukeren som gjennomfører bestillingen, og refereres heretter som kjøper/kjøperen.

3. Prising

Prisen som er angitt for varen og tjenestene representerer det totale beløpet kjøperen skal betale. Denne prisen inkluderer alle skatter og ekstra kostnader, unntatt et fakturagebyr dersom betaling skjer via faktura. Fakturagebyret vil bli oppgitt før betaling, og må bestilles via e-post på post@kompetansebasen.no.

Medic Ellefsen forbeholder seg retten til å justere prisene når som helst.

4. Inngåelse av Avtale

Avtalen anses som bindende for begge parter når kjøperen har sendt inn sin ordre til selgeren.

Likevel, avtalen er ikke bindende dersom det oppstår skrivefeil, systemfeil eller feil i innleggingen i selgerens tilbud gjennom bestillingssystemet i nettbutikken, eller i kjøperens bestilling, og den andre parten realiserte eller burde realisert at det var en slik feil.

5. Betalingsvilkår

Selgeren har rett til å be om betaling for produktet fra det tidspunktet det sendes fra selgeren til kjøperen.

Når kjøperen betaler med kredittkort eller debetkort, kan selgeren holde kjøpesummen reservert på kortet ved tidspunktet for bestillingen.

6. Leveranse og Varighet

Tilgang til produktet blir tilgjengelig umiddelbart etter at betalingen er gjennomført.

En dags varighet betyr 24 timer fra kjøpstidspunktet. En ukes varighet betyr 7 dager fra kjøpstidspunktet, to uker tilsvarer 14 dager fra kjøpstidspunktet, en måned tilsvarer 31 dager fra kjøpstidspunktet, og to måneder tilsvarer 62 dager fra kjøpstidspunktet.

Med mindre kjøperen anskaffer ny tilgang, vil selgeren slette kjøperens informasjon 60 dager etter at tilgangen er utløpt. Dette inkluderer ikke informasjon som selgeren er pålagt å beholde for regnskapsmessige årsaker.

7. Tilgjengelighet

Kjøpet gir adgang til Kompetansebasens øvingsmateriale, som er en omfattende database av reelle spørsmål prøvetaker vil møte hos kommunene når en avlegger Etablererprøven eller en av Kunnskapsprøvene. Medic Ellefsen er ikke ansvarlig for eventuelle feil i produktet eller følger av bruken av det. Ingen oppetids- eller tilgjengelighetsgarantier tilbys av selgeren.

Kjøperen er ansvarlig for å skaffe nødvendig utstyr for tilgang til produktet, som internettforbindelse og datamaskin eller mobiltelefon. Selgeren setter en grense for antall unike enheter som kan logge inn med kundens innloggingsdata og kan når som helst endre, oppdatere og forbedre produktet, inkludert øvingsoppgaver, kategorier og forklaringer.

Selgeren har intet ansvar for forhindringer i tilgang til produktene som skyldes tekniske restriksjoner, geografiske faktorer eller eksterne påvirkninger. Selgeren kan utføre tiltak som fører til avbrudd, forstyrrelser eller endringer i produktet av tekniske, sikkerhetsmessige, vedlikeholdsmessige eller driftsmessige grunner uten å misligholde avtalen.

Selgerens systemer overvåker kontinuerlig for å identifisere handlinger som kan destabilisere tjenesten og brukere som misbruker tjenesten. Brukere som oppfører seg slik at systemet eller selgeren begrenser deres tilgang, har ikke rett til refusjon.

Kjøperen kan ikke overdra tilgangen til produktet til andre.

Ingen immaterielle rettigheter, enten opphavsrettslige eller andre, overføres til brukeren utover retten til å se produktet på skjerm som beskrevet i denne avtalen.

Tilgangen inkluderer også muligheten til å stille spørsmål via e-post. Komplekse spørsmål kan kreve ventetid.

8. Angrerett

Kjøperen har rett til å angre på kjøpet i henhold til angrerettloven.

Kjøperen må informere selgeren om beslutningen om å bruke angreretten innen 14 dager. Fristen starter når kunden mottar tilgang til produktet.

For å benytte angreretten, kan kjøperen kontakte selgeren via e-post. Det forutsettes at produktet ikke er brukt mer enn nødvendig for å prøve eller teste det på en forsvarlig måte for å fastslå dets natur, egenskaper og funksjonalitet.

Selgeren skal refundere kjøpesummen uten unødvendig forsinkelse, og senest 14 dager etter å ha blitt informert om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. 

9. Feil/mangel på varen/tjenesten
Kjøpers rettigheter og frist for å reklamere:
Dersom det oppstår en feil ved produktet/tjenesten, må kjøperen innen en rimelig frist etter at feilen ble oppdaget eller burde vært oppdaget, informere selgeren om at vedkommende ønsker å gjøre feilen gjeldende. Det forutsettes at produktet ikke er brukt mer enn nødvendig for å prøve eller teste det på en forsvarlig måte for å fastslå at dets natur, egenskaper og funksjonalitet ikke samsvarer, og at det derav foreligger feil eller mangel ved varen/tjenesten. Det er ikke slik at en kan kjøpe tilgang til kurs, ta kurs i flere dager, før en reklamerer dagen før kurstilgangen utløper.


Hvis produktet har en feil som ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i samsvar med reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 avhengig av omstendighetene holde tilbake kjøpesummen, velge mellom utbedring og ny leveranse, kreve en reduksjon i prisen, kreve avtalen opphevet og/eller søke erstatning fra selgeren. Det anbefales at reklamasjonen til selgeren gjøres skriftlig.

Utbedring eller ny leveranse:
Kjøperen har rett til å be om at feilen utbedres eller at det leveres et tilsvarende produkt. Selgeren kan derimot avvise kjøperens krav hvis det er umulig å oppfylle eller det medfører urimelige kostnader for selgeren. Utbedring eller ny leveranse bør skje innen en rimelig frist. Selgeren har normalt ikke rett til å forsøke å rette samme feil mer enn to ganger. 

Prisreduksjon:
Kjøperen kan kreve en passende reduksjon i prisen dersom produktet ikke utbedres eller erstattes. Dette betyr at forholdet mellom redusert pris og avtalt pris skal reflektere forholdet mellom produktets verdi i feilaktig og kontraktsmessig tilstand. Under spesielle omstendigheter kan prisreduksjonen fastsettes basert på feilens betydning for kjøperen.

Oppheving av kjøp:
Dersom produktet ikke utbedres eller erstattes, kan kjøperen også oppheve kjøpet dersom feilen er av vesentlig betydning.

10. Force Majeure

Skulle det oppstå eksepsjonelle hendelser som er ansett som force majeure i henhold til norsk lov, vil kjøperen bli informert. Partenes forpliktelser vil bli suspendert så lenge denne situasjonen vedvarer.

11. Overføring

Produktet selges til én enkelt person. Rettigheter under denne avtalen, inkludert brukernavn og passord, skal ikke overføres til andre.

12. Personvern

Selger er ansvarlig for behandling av innsamlede personopplysninger. Med mindre kjøperen gir sitt samtykke til noe annet, kan selgeren, i henhold til personopplysningsloven, bare samle inn og lagre personopplysninger som er nødvendige for å oppfylle selgerens forpliktelser i avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli delt med tredjeparter dersom det er essensielt for å oppfylle avtalen med kjøperen, eller i tilfeller hvor det er påkrevd ved lov.

Data om kjøperens kjøp og fremgang vil bli slettet etter 60 dager. Informasjon som må oppbevares i henhold til bokføringsloven og regnskapsloven vil bli beholdt så lenge det er lovpålagt.

For ytterligere informasjon om håndtering av personopplysninger, vennligst se vår Personvernerklæring.

13. Tvisteløsning

Klager skal fremsettes til selger innen en rimelig frist. Partene skal først forsøke å løse eventuelle konflikter i minnelighet. Om en slik løsning ikke oppnås, kan kjøperen kontakte Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet kan kontaktes på telefon 23 400 500 eller via deres nettsted www.forbrukerradet.no. Follo og Nordre Østfold tingrett skal være juridisk forum for saker relatert til denne avtalen.